skip to Main Content

Informasjonsskriv kioskvakter Malvikhallen (1)

Orientering til foreldre og foreldrekontakter som betjener kiosken.

 

  1. Foreldrekontaktene har ansvaret for at vaktliste settes opp og gjøres kjent for foreldrene, og å se til at kiosken blir holdt åpen de gangene laget har ansvar. Gå inn på banedagboka en av de siste dagene før dere skal ha kiosksalg, og sjekke om det er endringer ifht vaktlista som er satt opp og send påminnelse til de som skal stå i kiosken for laget ditt. Den vedlagte kontaktlista skal fylles ut med navn og telefonnummer til de som er satt opp på vakt. Kontaktlista sendes kioskansvarlig minst to dager i forveien, til Espen Stav Hansen – [email protected]

 

Tillatelse til kiosksalg er betinget av at vi klarer å holde orden i vestibylen og tribunen.

For å overholde dette er det viktig at kiosken betjenes av to personer pr vakt og at det alltid er minst en voksen tilstede.

 

  1.    Åpningstider /oppmøte: Den som har første vakt møter opp minst 1/2 time før første kamp. Tilsynsvakta låser opp i kiosken. Vekslepengene er låst inne hos tilsynsvakta i 2. etasje. Bord og stoler som er lagret i kiosken settes utenfor, for å lage en kafè. Siste kioskvakt for dagen må bære alt inn igjen. Med unntak av de dagene kiosken er åpen dagen etter.

 

3. Husk at vi har bankterminal – viktig å oppfordre til bruk av denne for å øke salget. Den er veldig enkel å bruke, og brukerveiledning ligger i kiosken.

 

  1.    Vi selger vafler. Vaffeljern finnes i kiosken. Vi bruker Toro vaffelmix (dette finner dere i kiosken). Foreldrene skal selv ha med kake/boller eller baguetter. Foreldrekontakter kan informere om dette når vaktlistene settes opp. Kaffe og kaffetrakter finnes i kiosken, og syltetøy står i kjøleskapet.

 

  1.    Vi selger ”Rett i koppen”og ”Nudler”. Varm vann i vannkokeren og hell den mengden det skal være i begeret.

 

  1.    Vi selger slush. En kopp med slush koster kr 30,-. Instruksjon om bruken av slushmaskina står på høyre side av maskina. Det er viktig at den slås på med en gang man kommer på vakt

 

  1.    Vær ute i god tid og forbered salget. ”Godteriene” står i kjøleskapet og skal settes frem på disken. Kaffe traktes rett på kanne. Kiosken skal være åpen så lenge det er kamper i hallen – også når MHK og VHK spiller.

 

8.  Vi selger supporterutstyr: Klapperter, skjerf og t-skjorter. Dette ligger i en egen skuff i kiosken og et lite utvalg bør legges synlig i kiosken når den er åpen.

 

  1.    Vekslepenger kr 3.000 ligger i pengeskrinet, som hentes, og leveres sammen med oppgjørsskjema etter endt vakt, oppe hos tilsynsvakta/hallbetjeningen i 2. etasje.

 

  1.  Dommerne får en kopp kaffe, vaffel, eller en kopp saft/vann (ikke vannflaske)

 

  1. Hvis barn, under 16 år, skal stå i kiosken, skal det være sammen med foreldre.

 

  1.    Etter at publikum har trukket ut av hallen og gangen, og mulighet til ytterligere salg er

       redusert, avsluttes salget.

 

  1.  Husk følgende etter avsluttet salg:
  • Rydd opp i kiosken
  • Slå av alle maskiner og trekk ut kontaktene
  • Slush-maskina skal stå på, men i «nattmodus». Det står på maskina hvilke knapper som skal slås av.
  • Vask utstyr (husk også vaffeljernet under), benker, veggfliser og tørk over skapdører
  • Vask over gulvet i kiosken
  • Brukte kluter og håndduker legges i en bøtte under vasken.
  • Tribunen skal ryddes. Lurt å gjøre flere ganger i løpet av dagen.
  • Søppel skal bæres ut hver kveld.
  • Tell opp kassa. Salgsoppgjørsskjema ligger i skuffa, skal fylles ut og signeres. I tillegg skal beløpet føres i egen bok. Vekslepenger kr 3.000 legges i skrinet låses inn oppe hos tilsynsvakta. Omsetningen legges i bankveske sammen med oppgjørsskjema og legges i skap hos hallbetjeningen.

 

 

 

Har du spørsmål/eller forslag til endringer så kontakt Espen Stav Hansen

tlf. 918 21 897. E-post [email protected]

Back To Top
×Lukk søkefelt
Søk