INFORMASJON TIL NYE LAG I MALVIK HÅNDBALL
Først og fremst: Velkommen til håndballavdelingen i Malvik 😊
Her finner dere praktisk informasjon i forbindelse med oppstart av håndball i Malvik IL Håndball.
1. Oppstart av lag
I Malvik starter vi med håndball for 1.klassinger i januar/februar. Det er Sportslig Utvalg (SU) som har ansvar for å invitere aktuelle årsklasser til oppstart håndballtrening. SU har ansvar for de første treningene inntil det kommer trenere på plass. De arrangerer også foreldremøte ved oppstart, og klubben sørger for å hjelpe til/besvare spørsmål.
Det vil være 1 trening per uke frem til påske. Håndball starter opp igjen etter høstferien (gjelder 6-9 år).
2. Organisering av lag
Et hvert lag skal bestå av følgende funksjoner:
Funksjon | Beskrivelse |
Hovedtrener |
|
Rolletrener |
|
Hjelpetrenere |
|
Lagleder |
|
Foreldrekontakt |
|
Kasserer |
Ta kontakt med [email protected] når dere ønsker å opprette lagskonto. En slik konto skal alltid opprettes i Sparebank 1 Midt-Norge av håndballavdelingen. Det skal da være en disponent (kasserer) og en av Styret sine medlemmer som godkjenner alle utbetalinger fra kontoen.
Det kommer mail når regnskapet skal leveres (januar/februar), med mal for utfylling av regnskap.
|
Dugnadsansvarlig |
|
3. Startpakka – et tilbud til nye trenere.
Dette er et e-læringskurs er rettet mot trenere, eller andre som har en rolle i barnehåndballen i aldersgruppen 6-12 år. Startpakka er helt gratis og tidsbruk for å gjennomføre kurset er ca. 20−30 minutter.
4. Hvordan styres klubben?
Styret i Malvik Håndball består for tiden av:
Leder: Vidar Furu
Nestleder: Harald Sande
Økonomiansvarlig: Karl Sigmund Hagen
Sekretær: Kristine Hage Mattson
Ansvarlig kiosk: Linda Iversen Myhre
Ansvarlig dugnad: Christine Johnsen
Ansvarlig sponsor og marked: Sivert Vist
Ansvarlig arrangement: Andreas Baadnes
Ansvarlig kommunikasjon og SoMe: Berte Breivik Vaag
Kontakt oss på: [email protected].
Utfyllende kontaktinformasjon til Styret og utvalg, finnes på vår hjemmeside Malvik-handball.no. Her finner dere også svar på andre spørsmål dere måtte ha.
Både Styret og Utvalg kan nås på våre spesifikke mailadresser dersom det er spørsmål, innspill etc.
5. Oversikt og informasjon om Utvalg som ligger under Styret:
Sportslig utvalg:
Sportslig leder: Øyvind Olsen
Klubbutvikler: Mari Ann Letnes
Mini-koordinator:
Medlem: Kristian Arntsen
Materialforvalter: Raymond Hansen
Dommeransvarlig: Marthe Lutdal
Sportslig utvalg har ansvar for det sportslige i Malvik Håndball. Sportsplanen danner grunnlag for de beslutninger som blir tatt. Den finner dere på vår hjemmeside under Sportslig.
Kiosk og dugnad:
Arrangerer alt knyttet til kioskdriften i Malvikhallen. De har også ansvar for dugnader (se ytterligere info under eget punkt 7) som arrangeres i regi av håndballavdelingen.
Arrangementskomitè:
Ansvarlig for gjennomføring av aktiviteter i regi av håndballavdelingen. Å arrangere Malvikcup er et av disse.
6. Huskeliste / Spørsmål
Handling | Hvem | Hvordan |
Melde fra om støtteapparat
(husk oppdatering) |
lagleder/foreldrekontakt | Sende mail til [email protected] med informasjon om støtteapparat (navn, funksjon, mail, telefon, adresse) |
Sende inn liste på utøvere. Navn og fødselsdato
Gjelder også inn- og utmelding av spillere. |
lagleder/foreldrekontakt | Send mail til |
Spillertrøyer | Materialforvalter/
lagleder |
Materialforvalter kontakter laget for å avtale utlevering av drakter til nye lag. Dersom dere ikke får en henvendelse om drakter, kan lagleder ta kontakt med [email protected] |
Kode til Utstyrsrom | Materialforvalter/
hovedtrener |
Hovedtrener får kode til utstyrsrommet tilsendt av klubben. Denne koden byttes med jevne mellomrom. |
Praktiske spørsmål knyttet til Malvikhallen under trening? | støtteapparat | Kontakt Hallvakt som sitter på kontoret i gangen utenfor klasserommet. |
Arrangere foreldremøte 1-2 ganger i året | Foreldrekontakt/lagleder. | Send ut innkalling til foreldre.
Styret eller sportslig skal inviteres. |
Booking Klasserommet | Støtteapparat | Sjekk tilgjengeligheten på våre nettsider. SMS: 92881010. Mail: [email protected] |
Opprette Spondgruppe for laget: MIL Håndball G 20XX | Støtteapparat |
|
Facebook:
|
Støtteapparat
(Trenere, lagledere, foreldrekontakter) |
Styret sender invitasjon til gruppene.
Be om å bli medlem av gruppene hvis det ikke er kommer invitasjon. |
Oppdatere TurneringsAdmin(TA)
MÅ gjøres fra 9-årsklassen, gjerne før. |
Lagleder | Klubben gir tilgang til lagleder. Lagleder logger seg inn og oppdaterer spilleliste og støtteapparat. Husk draktnummer. Bruk innlogging til “Min Idrett”. |
Lagets mailadresse | Lagleder/Hovedtrener | Hvert lag tildeles egen mailadresse av Styret. Lagleder får hovedansvar for å administrere denne, men innloggingsinfo kan deles med andre i støtteapparatet. |
Treningsverktøy:
Eksempler på treningsøkter |
Trenere/SU |
|
Hente inn politiattest | Støtteapparat
(Lagleder/foreldrekontakt) |
Alle som er med i støtteapparat må levere politiattest til Malvik IL. Fremgangsmåte finner du på Malvik IL sine nettsider. |
Interne møter/sosiale tilstelninger | Støtteapparat/Laget | Klasserommet i Malvikhallen kan bookes.
Send melding til Berte Vaag; 92881020 for booking. |
Melde på trenerkurs | Trenere | Tilbud om kurs i regi av regionen legges ut på Facebook-siden «Trenere og støtteapparat Malvik IL Håndball» av SU/Styret. |
Seriepåmelding | Sportslig / støtteapparat | Påmelding av antall lag og serie gjøres til SU/Sportslig leder. |
Påmelding cup | Støtteapparat | Alle lag i Malvik skal delta på Malvikcup. For mini arrangeres denne i november/desember. Spillere fra 10 år har sin cup i februar.
Åpningscupen meldes på via sportslig leder. Ellers er det lagene selv som melder på cuper. Klubben dekker deltakeravgift på Malvikcup + en cup til pr kalenderår. |
Dommere | Støtteapparat/laget | Dersom det ikke er satt opp dommere på minikamper, må laget selv ha noen som kan dømme/veilede under kamp (foresatte/trenere) |
Oversikt over kamper | Støtteapparat | Last ned appen «Min Håndball» Legg til ditt lag som favoritt. |
Kick off | Sportslig utvalg/
mini-lagene |
SU inviterer mini-lagene til kick off i Malvikhallen rundt sesongstart. |
Miniavslutning | Sportslig utvalg
mini-lagene |
SU inviterer lagene til å avholde avslutning i Malvikhallen ved serieavslutning. |
Tillatelse til å publisere bilder og videoer på nett | Lagleder/Foreldrekontakt | Innhente samtykke til publisering av bilder og video på klubbens/laget sosiale media og nettsider.
Ansvarlig for å informere nye spillere om at de må varsle [email protected] dersom deres barn ikke skal avbildes på vår hjemmeside eller Facebook. |
7. Treningsavgift
Medlemmer under 12 år betaler treningsavgift til Malvik IL – hovedlaget. Dette gir rett til å trene i alle Malvik IL sine avdelinger. Se Malvik IL sin nettside for gjeldende satser.
Spillere f.o.m. 12 år betaler full treningsavgift for hver av de avdelingene en er engasjert i (håndball, fotball, ski etc).
I tillegg skal det betales medlemskontingent til Malvik IL – hovedlaget. Prisen her er pr idag 400,- for familie og 200,- for enkeltmedlemmer.
8. Dugnader
- Toalettpapirdugnad, fra 10 år og oppover (inntekt til håndballavdelingen).
- Kioskvakt i Malvikhallen (alle lag deltar her).
- Dugnad i.f.m. Malvikcupen som er vårt arrangement.
- Lagsdugnader til faste årsklasser (etter fylte 10 år).
- Evt andre dugnader kan dukke opp.
9. Har dere lyst til å bidra inn i håndballavdelingen med verv?
Alt vi gjør i håndballavdelingen er basert på frivillig arbeid, og vi trenger alltid hjelp – både til store og små verv. Det er gøy å være frivillig og sørge for at våre barn får et godt håndballtilbud i Malvik 😊
Dersom noen har lyst til å bidra inn i Styret og Utvalg, ikke nøl med å ta kontakt. Vi ønsker frivillige fra alle årsklasser, og ønsker alle som har lyst til å være med velkommen!